Velká Británie ep. I: Liverpool

Výhled na Liverpool s anglickým počasím

Do Liverpoolu letíme z Vídně s Lauda Motion. Celkem bez problémů najdeme bydliště našeho domácího. Celý výlet totiž plánujeme low cost a budeme bydlet u místních přes couchsurfing.

První hostitel je Martin. Je milý a dokonce nám po cestě připravil večeři a pak nabídl pivo. Nic místního, ale solidní španělský San Miguel. Jenže Jarča pivo nepije. Myslím, že se jí to teď celkem vyplatilo, protože dostala Martinův domácí gin. Zatraceně dobrej!

Následující den nás čeká okruh po památkách Liverpoolu a večer cesta do Manchestru. Liverpool je super město, kde je toho hodně co vidět. Fotbal je samosebou jednou z těch věcí, ale já a fotbal… nejsme zrovna kámoši. Navíc je reprezentační pauza, tak je aspoň klid.

Snídani si dáváme v parku v kavárně. Pravou anglickou. Pak řádně posilněni vyrážíme. Jako první jdeme na Baltic Market, který je u Cains Brewery Village. Tyhle tržnice mají vždy takové zvláštní kouzlo. Dá se tu sehnat snad opravdu vše. Mě nejvíc zaujme hororový stánek, kde mají Lego figurky snad ze všech klasických známých hororů.

Následují doky Royal Albert Dock Liverpool a muzeum Tate Liverpool. Koukám na to umění. No, asi jsem ten typ člověka, co si cení přírodu nad moderní umění. Některé ty obrazy mi fakt nedávají smysl. A to jsou vedle vždy ‚vysvětlivky‘.

Vynechali jsme muzeum The Beatles, ale to jen proto, abychom na něj měli dost času. Pokračujeme tedy dále k sochám Beatlesáků. Po povinných fotkách spolu s ostatními turisty se vydáváme k liverpoolským katedrálám. Jsou dvě. Liverpoolská metropolitní katedrála a Liverpool Cathedral. Metropolitan Cathedral je novodobá stavba a ani jednomu z nás se moc nelíbí. Liverpool Cathedral je mnohem lepší. Velká honosná stavba. Historická, a navíc se dá jít nahoru na věž na vyhlídku.

Platíme 5 liber za každého a jdeme ke vstupu na věž. Trochu se těch schodů bojím. Je to fakt vysoká věž. Fakt hodně vysoká. Paní od obsluhy nás ale uklidňuje: „Vyjedete výtahem do čtvrtého patra. Potom po schodech do pátého patra a pak druhým výtahem do 10. patra. Nakonec už musíte zbytek po schodech.“ Oddychuju si, 10 pater výtahem a zbytek vyjít schody, to je v pohodě. Celkem vyšlápnu jenom 108 schodů.

Výhled z věže liverpoolské katedrály je… mlhavý. Zatímco jsme se kochali stavbou zevnitř, venku se zatáhlo a nebylo vidět dál než zhruba kilometr a půl. Do toho začalo mrholit. Hm. Co se dá dělat, aspoň pohled dolů na ty ‚pidilidi‘ a malinkatý oživlý ‚autíčka‘ byl fajn.

Cestou z katedrály míjíme China Town, který také necháváme na pondělí. Čeká na nás bus do Manchestru, kde chceme strávit neděli. Craig, náš manchesterský hostitel, nás navíc prý vezme na výlet někam mimo Manchester.

Cestou busem nás hřeje horký gin, který jsme si dali ještě v Liverpoolu na vánočních trzích. No, a při tom chození městem jsme úplně zapomněli na oběd! Takže v buse pojíme brambůrky s příchutí octu a soli a trochu čokoládových koláčků. Večer se jde s Craigem na britskou pintu piva… to se pak usíná!